dinsdag 6 mei 2014

Een heerlijke dag

Werken op de E40... jaja, dat het nodig was, dat hebben we allemaal gezien. Maar die werken zorgen voor stress, jong! De stress om 's morgens op tijd op het werk te geraken, begint al in de slaapkamer van de kinderen: zij kunnen het niet appreciëren dat ze vroeger uit hun bed moeten... Maar vooral 's avonds is het spannend: ben ik, ondanks de file, nog op tijd in de opvang? Een van de voorbije dagen was ze echt de laatste en was ik eigenlijk net te laat...

Maar goed, het moet nu maar even zo.

Wat was vandaag een verademing: Ik had me vrij gemaakt voor 'de voorbereiding van de zitting van de Jeugdrechtbank'. Klinkt misschien zwaar, maar dat valt geweldig goed mee :-)
En omdat zo een bespreking niet lukt met kinderen erbij, was het voor hen een gewone school/crèche dag. En ook : omdat zo'n bespreking niet de hele dag duurt, had ik nog behoorlijk wat uurtjes 'vrij'. 
Enkele uren zonder kinderen en toch niet aan het werk... Het is een zeldzaamheid: om je een idee te geven: een 2-tal keer per jaar.
Hét moment dus om nog eens 'echt' te gaan shoppen, en dus niet via internet te bestellen. Ja natuurlijk was het 'geshopte goed' voor de kinderen. Onder andere voor Jongste: we starten stilaan met zindelijkheidstraining, al heeft het kind tot nu toe totaal geen idee wat de bedoeling is. Ze laat me wel weten dat ik ben vergeten haar een pamper te geven. 
We hebben dus veel onderbroekjes nodig, heel veel....
Maar eigenlijk doet het er niet toe voor wie ik ging shoppen. Gewoon: kunnen rondlopen in een winkel en mijn aandacht enkel en alleen naar de koopwaar laten gaan. Niet constant de klok in het oog moeten houden, niet moeten checken of beide meisjes nog in dezelfde winkel staan als ikzelf,  en of ze ondertussen niet de helft van de winkel aan het verbouwen zijn. 
Waardoor er een enorme rust is, midden in een drukke winkel, jawel. En een vrijheidsgevoel. En tijd zat: shoppen, naar de kapper gaan (was ook alweer een half jaar geleden) en eens informeren bij een reisbureau (ow, in de zomer 1 week op vliegvakantie met de meisjes is zowat een maandloon. Zou ik dat wel doen?)
Zalig! Echt: wat is 'vrije tijd' een kostbaar goed geworden.

En toch: vanaf 3u begon ik op de klok te kijken: Kan ik ze al gaan ophalen :-)
Moeke zijn... ge kunt er misschien wel een paar uur vrij van nemen, maar duurt het langer, dan is het 'gemis' daar alweer.  En ook dat geeft rust....

3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! ;)
    Hopelijk kan je iets van die rust 'vasthouden' nu ze ongetwijfeld vol enthousiasme je huis weer op stelten zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben hun best gedaan, deze namiddag, om het huis op stelten te zetten. En gek genoeg: hen buiten laten spelen ervaren ze als 'gestraft worden' en het enige wat ze dan doen is keihard huilen tot ze weer binnen mogen.... om dan hier binnen als een wervelstorm rond te crossen en de zetels als trampoline te gebruiken. Ah ja, want dat mag niet dus dat is spannend. De trampoline van buiten, die kan daar niet mee concurreren :-)

      Verwijderen
  2. Ik merk dat ik me dan snel verveel :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!

Groetjes