donderdag 8 mei 2014

April? of over: Een blog schrijven?

April

Ik ben er al enkele keren aan begonnen, aan 'April'. Maar ik blijf steken na anderhalve zin. 
Geen idee hoe dat komt.. en eigenlijk lijkt me de zoektocht naar het waarom hiervan gewoon interessanter dan mijn vorige maand te bespreken.

Want April was vooral een evenwichtsoefening, denk ik.

Tussen gejaagdheid van de werkdagen en de rust van vakantie.
Tussen de bezorgdheid voor zieken (Jongste en Zus) en glimlachen bij het onbezorgde spel van de kinderen op vakantie.
Tussen genieten van de warmte van de zon en op andere momenten niet opgewarmd geraken en toch maar weer de verwarming aansteken
Tussen de frustratie om alweer eens geen gehoor te krijgen bij de administratie van K&G en de kwaadheid omdat ik hier gewoon recht op heb en daar tegenover het vertrouwen (of is het gelatenheid?) dat het ooit wel in orde zal komen en als dat niet het geval is ik het ook wel zal overleven...

Tussen, ach allemaal gewone dingen. 
Misschien leef ik gewoon liever in het NU dan dat ik terugkijk op een voorbije maand? En zijn die terugblikken zo mijn ding niet?
Maar dan moet ik wel wat consequenter schrijven, ook de gewone kleine dingen waarvan ik nu denk: "bwa ja. Maar daar krijg ik geen blog over vol geschreven, dus zal ik het wel voor het overzicht bewaren". Om mij dan een dag later alweer af te vragen wat het ook alweer was dat ik ging onthouden... Zo werkt het dus niet

Bloggen: ook dat is een leerproces 
En ik sta nog maar aan het begin.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes