dinsdag 31 december 2013

gewoon een Ikea'tje doen

Het leek mij een goed idee om naar de Ikea te gaan.
Omdat ik toch een verlofdag heb terwijl het geen feestdag is, lees: dus de winkels open zijn.
Omdat er eentje gaan logeren is bij Oma en Opa en ik dus enkel maar met de Kleinste op stap ben. Dat helpt, echt waar. Zeker wat betreft pakketten in de auto geladen krijgen is dat niet zo simpel als er ook nog eens 2 kinderen in kinderstoel bij moeten kunnen.

Maar vooral omdat het tijd wordt voor 'een echte eettafel': zo een waar je ruimte hebt om zowel borden te zetten en ondertussen pot of pan op tafel maar uit de buurt van de grijpgrage handjes van de kleinste kan houden. Het lukt wel hoor, met ons gedrieën aan die kleine tafel. Maar het wordt gênant wanneer er ook nog bezoekers aanschuiven. Dan is er nauwelijks plaats om iedereen een bord te geven. Zus komt met haar zoon hier het oudejaar uitwuiven, en wij doen dat met eten.....

Blijkbaar had half Vlaanderen hetzelfde besloten: dat een bezoekje aan de Ikea een goed idee zou zijn. Ik heb het niet zo voor drukte, dus de moed zonk in mijn schoenen bij het zien van de stroom auto's die allemaal hetzelfde doel hadden: een parkeerplaats bemachtigen.
Bleek er dan ook net een stroompanne te zijn waardoor liften noch roltrappen werkten. Allemaal goed en wel voor mij, maar met een peuter in zo 'n winkelwagentje is het dan ineens minder evident om 2 verdiepingen hoger te geraken. Dan maar gewoon naar boven stappen, hopend dat er ook boven nog winkelkarretjes met kinderzitjes zouden zijn. Het laatste (dat in het zicht stond) zo wat voor iemand haar neus weggekaapt en dan konden we op pad....schuifelen. Met zo'n meute gaat dat dus niet vooruit hé.

Nu goed: uiteindelijk geraak je wel waar je wou komen: aan de eetkamers en tafels om je keuze te maken. Helemaal met meter en al: al was het een lintmeter uit de naaidoos omdat de kinderen een paar dagen geleden mijn 'meter' gepikt hebben en hem 'te goed opgeruimd'.

Eens de keuze gemaakt, ga je naar het magazijn om je pakketten zelf uit de rekken te halen, in te scannen en in de auto te steken. Simpel? Of toch niet zo? Want die pakketten moeten op een platte kar en daar staat uiteraard geen kinderstoeltje op. Waar blijf ik dan met Kleinste? Laten rondlopen lijkt me geen optie: dat is een ongeleid projectiel. Kan 1 persoon tegelijkertijd 2 karren van een verschillend type voortduwen? Jawel hoor! OK, het bochtenwerk vraagt nog een beetje oefening en vervolmaking, maar 't is ons gelukt. Al moet het een vreemd/idioot/lachwekkend (schrappen mag maar hoeft niet) zicht geweest zijn.

Buiten gekomen ontdekte ik de voordelen van een overvolle winkel/parking: veel volk waar je even hulp aan kan vragen om je auto mee te helpen inladen!

En vanavond kon Zus mee uitladen én mocht ze mee helpen vijzen. 

Gelukt! Foutloos parcours: geen enkele vijs over of te kort!  

Eindelijk ; een tafel waar je niet naast kan kijken...

1 opmerking:

  1. Wij zijn gisteren ook naar Ikea geweest! Buurmeisje komen babysitten en wij stonden om 10.00 aan Ikea, met een deftig doel voor ogen. En nu hebben we een selfmade knutselbureautje en 2 boekenkasten (voor de 2 jongste kinderen)!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!

Groetjes