maandag 4 november 2013

Familieweekend

Familieweekend was:

*Vooraf afspreken wie wat zou meebrengen
*Bij het inpakken al merken dat we geen eten meebrengen voor een weekend, wel eerder voor een hele week
*Veel getater en een beetje bij-babbelen
*lekker eten, en dus ook veeeeel :-)
*de kindjes die gillend achter elkaar rondlopen (Dora en Diego spelend, of Wolf en roodkapje, of...)
*veel volwassenen die de kinderen even entertainen wanneer zij er even niet meer in slagen
*parkeren in een bloembak (en meer moet daar niet over gezegd worden)
*op zaterdagavond papa zien poolen. Voor hem was het voor het eerst, bij mij ging het even vlot als mijn eerste keer (niet dus). Maar 't was grappig en gezellig
*wandelingen uitzoeken die haalbaar zijn voor 4-jarigen
*op zo'n wandeling zien dat Oudste, die al van in't begin weinig zin had, na 500m languit in een plas valt, en uiteraard keihard begint te brullen. Maar gek genoeg: eens bekomen van de schok, stapte ze wél flink mee....
*halverwege de wandeling op zondag merken dat ik 'ergens' een allergische reactie op aan het doen ben en dan besluiten om rechtsomkeer te maken. Op het einde toch wel twijfelen of ik zelf aan de auto zou geraken...'t Was kantje-boord, maar goed: feit dat ik dit nu kan schrijven wilt zeggen dat het allemaal goed is afgelopen.
*daardoor een ander aspect van Jongste mogen ontdekken: terwijl ik uitgeteld op de zetel lag, kwam ze rustig naast mij zitten. Terwijl ze anders na 10 sec alweer rondspringt op de zetel of op zoek gaat naar wat anders, bleef ze nu toch wel even rustig zitten. Ze is dus erg sociaal voelend, ook al kan ze nog niet spreken en begrijpt ze nog maar  weinig voor haar leeftijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes