zondag 24 november 2013

Cadeautjeeeeees

We zijn eraan begonnen, aan onze feestperiode.
Verjaardag Oudste - sinterklaas (dat is GROOOT feest voor de kleine menskes) - mijn verjaardag - kerst - verjaardag van Jongste
En dat allemaal op zo'n 6 weken tijd.

Wat dus wilt zeggen: cadeautjes verzamelen. Tot hier toe deed ik al gedurende het jaar aan 'cadeau-verzamelen'. Maar ik heb zo het gevoel dat dit stilaan voor het laatst was. Oudste begint stilaan haar voorkeuren op te geven, maar is daar nog niet erg standvastig in. Laat ons zeggen dat een week of 3 het maximum is om haar voorkeur vast te houden.

En voor de verjaardagen vraagt de familie ook wat de voorkeuren zijn.
Het leuke aan een 4-jarige is dàt er al uitgesproken voorkeuren zijn: met plasticine spelen, zich verkleden, zijn de toppers van het moment. Stilaan begint mijn drukke grote meid toch ook wel even te willen knutselen of creatief bezig te zijn: eventjes schilderen  en vooral: cakejes versieren :-) Al verdenk ik haar ervan dat ze dit laatste vooral graag doet omdat ze ondertussen volop kan snoepen..

Oudste had dan ook voor het eerst een echt kinderfeestje. Met dank aan de tips van ervaren mama's, liep het allemaal gesmeerd en waren de 2,5u zo om. Maar mens, wat kunnen 4 meisjes van 4 ongelooflijk veel lawaai maken! 
De stoelendans bleek de max. En terwijl ik eerst de klassieke versie, met steeds een afvaller, in gedachten had, reikten zij mij zelf de variante zonder afvaller aan. En dat was uiteraard veel leuker. De 'stoelloze' kreeg een opdrachtje en mocht daarna gewoon terug meedoen. Plezier verzekerd. Jongste had er geen idee van wat er gebeurde, maar danste/liep uitbundig mee in de kring..

Héhé: 't was voor mij een uitdaging waar ik toch niet zo van overtuigd was dat mij dit ging lukken. Maar volgend jaar hoef ik niet te twijfelen.. met een goede voorbereiding is 't gewoon heel leuk. 

En nu : op naar 't volgende feestje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes