donderdag 7 januari 2016

thuisbegeleiding

Zoals elke nieuwe situatie lastig is voor haar en ze dan graag eerst even alle regels uittest, test ze ook de hulpverleners uit die hier thuis over de vloer komen. Met de 'nieuwe' heeft ze serieus gebotst: ze kreeg andere reacties dan ze verwachtte en ging er dus nog heviger tegenaan.
In de daaropvolgende bezoeken merkte ik dat ze beiden op zoek waren naar een 'andere manier', een minder conflictzoekende.

Bij zijn vorige bezoek verliep het behoorlijk rustig, in een aangename sfeer. "Ze begint hem te accepteren" dacht ik. 
Bij het afscheid nemen, versperde zij hem plots de weg met het trapstoeltje. Nog voor ik mij kon afvragen wat ze van zin was, stond ze bovenop het trapje en gaf hem een zoen. Dit had ik niet zien aankomen. Heerlijk

"Tot volgende keer" zwaaide ze hem na. 

Het komt goed, tussen die twee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes