vrijdag 1 mei 2015

lang weekend = een beetje dromen..

Fijn! Een heerlijk lang weekend. En ze is nog niet 'tot het gaatje' volgepland... wat nog fijner is.
Dat geeft mij het gevoel dat ik mag lummelen op de zetel en plannen maak over de toekomstige kinderkamer. Of eerlijker gezegd: droom over een toekomstige kinderkamer.
Want 'plannen maken' is iets concreets, en ik zit lang zo ver nog niet... 
Want wat wil ik nu eigenlijk? 
De kamer tijdelijk inrichten en binnen de 2 jaar grote verbouwingen doen hier thuis zodat ze daarna elk een eigen kamertje hebben? 

In dat geval: kies ik dan voor een tijdelijk kinder-stapelbed (ja: het is een kleine kamer, dus 2 gewone bedjes passen er niet in). Dat wil zeggen dat het bovenste bed zo ongeveer op 1m50 hoog staat. Ideaal om het kindje dat boven ligt nog te kunnen knuffelen.
Maar dan weet ik ook dat dit goed is voor zo'n 3 tot 4 jaar... Is het niet gek om geld uit te geven voor een bed voor die paar jaar?

Waarom maar een paar jaar? Eens ze elk in hun eigen kamertje slapen, zal het ook tijd zijn om een bureautje in de kamers te zetten. In een klein kamertje kan je niet eindeloos bijpuzzelen, dus dan lijkt een hoogslaper wel handig en vooral plaatsbesparend.
Dus kan ik daar nu ook een hoogslaper zetten en daaronder een bedje zetten voor jongste. Dat bedje kan dan later mee verhuizen naar de definitieve kamer en onder de hoogslaper kan op termijn een bureautje komen.
Maar zo'n hoogslaper... dan ligt de-nu-nog-5-jarige wel op zo'n 1m70 hoogte te slapen: niet meer zo gemakkelijk om te knuffelen en een nachtkus te geven....
En ja: die combinatie kost ook wel ineens bijna 3 maal meer... 
... en gaat zeker 3x langer mee, bedenk ik nu net...


En nu is't tijd om terug in de realiteit te stappen: de meisjes roepen, de strijk moet nodig gedaan en ...en..en... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes