woensdag 18 februari 2015

'sokken etende wasmachine' of....

Een sokken-etende-wasmachine, het is een gekend fenomeen; bij het leeghalen van de wasmachine hou je 'alleenstaande sokken' over... alsof de wasmachine graag 1 sok per paar verobert.
Mijn wasmachine is braaf; oud aan het worden, dat wel. Maar mijn sokkenparen, daar blijft ie netjes van af.

Mijn huis daarentegen: dat blijkt een voorliefde te ontwikkelen voor de lievelingsspulletjes van kleuters. 2 weken geleden 'verdween' de Frozen DVD, en vandaag een gloednieuw 'glow in the dark' beertje (woordspeling opgemerkt? ik pas bij het nalezen).

OK die DVD, dat is mijn schuld. Ik kreeg het schijfje in mijn handen wanneer het hoesje nog in de auto lag en besefte onmiddellijk "dat gaat hier gevaarlijk worden". En natuurlijk kan ik mij alleen nog maar die gedachte herinneren en totaal niet meer waar dat ik op dat moment stond of waar ik het zou kunnen gelegd hebben.

En 'Frozen' verliezen.... dat is een behoorlijk drama, hier in huis. Echt jong: alle dagen zingt ze delen uit liedjes, wanneer het kan zelfs met bijhorende handgebaartjes. Oudste is Elsa en Jongste moet Anna zijn, en dat weet ze goed hoor. Elke kleurplaat, tekening of afbeelding van Frozen stormt Jongste erop af: 'Anna'  :-) Ze is ondertussen al even Frozen-gek als haar zus.

En dan nu die glow-in-the-dark beer: het ene moment waren ze er nog mee aan het spelen (gooien), het andere moment is ie foetsie... 

Ik hoop dat het mijn huis is dat zo graag kleuterspullen lust, want anders hebben we last van een heel vreemde inbreker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes