woensdag 1 oktober 2014

Moeten

Vandaag moest ik zeker boodschappen doen want dit weekend zijn we een weekendje weg - Jeuj!!- Dus boodschappen voor het weekendje-weg én voor de dagen erna.

Vorig weekend was ik ziek: dan blijft de was en de strijk liggen. Dat moet dus vandaag aangepakt worden: een paar spullen hebben we nodig op weekend, en de stapel strijk wordt anders onbeheersbaar en onbegonnen werk als ik nu ook volgend weekend niet kan wassen en strijken ... vanwege op weekend : nogmaals Jeuj! want ik kijk er erg naar uit.

kinderen naar school brengen en daar even blijven hangen voor een demonstratie 'jongleren' in de kleuterklas, inkopen doen, Koken, kinderen ophalen, eten, Jongste in bed steken, keuken opruimen, mails lezen, afspraken maken waaronder 1 met pleegzorgbegeleidster, strijken, was in steken, inpakken, Oh nee: jongste nu uit haar middagdutje halen anders is ze vanavond niet in slaap te krijgen, fruit snijden, kinderen even entertainen anders is er even te veel ruzie, verder inpakken, de was uithalen en ophangen, avondeten, verder strijken, kinderen in bed steken, 

Dju: ik had ook het gras moeten afrijden... Te laat: nu is het donker. Trouwens: ik ben kapot. Wel genezen, maar nog niet gerecupereerd. Ik wil nu in mijn bed, maar moet eerst nog de boekentassen in orde maken, de (tweede) was ophangen en de strijk nog wat afwerken.

Moeten... Valt het u ook op? Vandaag 'moet' ik zo veel van mezelf. Alsof ik de voorbije ziektedagen zal kunnen 'inhalen' op 1 dag. En september was zó druk: waarbij ik het gevoel had dat élk vrij moment moest ingevuld worden met ofwel een uitstap ofwel een afspraak hier of daar. Oktober lijkt-op vlak van 'drukte'-  nu al een kopie van september te worden. Pfft.

Weet je wat? Ik kruip gewoon mijn bed in... niks klaargezet voor morgen, maar ik overleef morgen waarschijnlijk iets vlotter wanneer ik (hopelijk) uitgerust zal zijn. 

Slaapwel.



1 opmerking:

  1. En dan nog 'moeten' bloggen ook ;-) Geniet van je weekendje weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!

Groetjes