dinsdag 7 oktober 2014

Ongerust ...

En hop, het is zover... de dames en heren die al honderdenzoveel dagen bezig zijn met een regeerakkoord te schrijven, die hebben het gelapt... mijn 'angst' is werkelijkheid geworden.

Nee, 't gaat niet over het optrekken van de pensioenleeftijd, of misschien onrechtstreeks toch wel. Het glipte er zo'n beetje tussendoor: "tijdskrediet met motivering zoals zorg voor jonge kinderen en palliatieve zorgen wordt verlengd, tijdskrediet zonder motivering om een wereldreis te maken, telt vanaf nu niet meer mee voor pensioen".

Ik ben niet van zin een wereldreis te maken. Wel zou ik de zorg voor 'mijn' 2 jonge pleegkinderen op een goede manier willen combineren met werk. En omdat daar een beetje extra zorg bij komt kijken, neem ik tijdskrediet en werk ik dus 4/5de.

Geen probleem toch, zie ik u denken, want dat is toch 'zorg voor jonge kinderen'? 
Mis Poes! Zoals patchworkmama zegt, onze pleegkinderen zijn spookkinderen. Ze zijn er maar ook niet... Vooral voor 'administratie' zijn ze er niet, ook niet voor ondersteunende politieke keuzes, en ook niet om 'tijdskrediet met motivering zorg voor kind' op te nemen. Want dan krijg ik zwart op wit te lezen dat ik geen kinderen heb en daar dus geen recht op heb. 
Ziet iemand het zitten om 'mijn' pleegkinderen elke woensdagmiddag op het kabinet van 1 of andere minister te gaan afzetten, totdat de heren en mevrouwen ministers doorhebben dat pleegkinderen OOK gewoon kinderen zijn??? DZJEEZES, wat ben ik weer boos!

En daar staan we dan weer met onze rug tegen de muur. Want hoe moet dat nu, met die extra begeleiding op woensdag wanneer ik terug voltijds zal gaan werken 'omdat ik geen zorg voor kinderen' opneem???? 
Later zal van haar 'productiviteit' verwacht worden: werken, zodat ze genoeg kan bijdragen aan de maatschappij. Aan de maatschappij die het haar eerst wel erg moeilijk maakt om te ontplooien en nodige begeleiding praktisch onmogelijk maakt, waardoor haar 'productiviteit' (bweik, vies woord) ook wel eens wat lager zou kunnen uitvallen gezien de gemiste kansen. GOED (dit is cynisch bedoeld) bezig Madammen en Meneren van de politiek. 

Ik ben zo boos en een beetje wanhopig en vooral ongerust, dat ik heel hard zou willen vloeken. Maar zelf daar geraak ik niet verder dan SLAPPE IDIOTEN. ... ik heb er gewoon geen woorden voor

Als iemand ze wel heeft: ge moogt ze mij gerust geven

2 opmerkingen:

  1. Vandaag stond daarover ook een artikel in De Standaard, heb je het gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ernaar op zoek gegaan en vond het artikel (via internet). Bedankt om mij daarop te wijzen, Ellen!

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!

Groetjes