zondag 28 april 2013

De Mevrouw

Wachtzalen, en dan zeker die van dokters, zijn de laatste tijd een bron van stress voor mij.

En dan heb ik het over al die momenten dat ik er samen met mijn 2 meisjes op onze beurt zit te wachten. En ziek of niet : die van mij zijn niet zo gemakkelijk rustig te houden in een wachtplaats.  Om niet te zeggen: erg druk. Zelfs met boekjes (en soms koekjes): iedereen heeft hen gehoord en gezien. Ze crossen er rond, lopend of kruipend, klimmen op stoelen op zowel geoorloofde als niet geoorloofde wijze, ondertussen onderwerpt de oudste iemand van de andere wachtenden aan een kruisverhoor terwijl de jongste haar keel openzet omdat ze niet van het trapje mag kruipen, of staat de oudste zo luid mogelijk en druk gesticulerend hààr versie van een K3 lied te brengen, terwijl de jongste haar snot en kwijl aan het raam aan het vegen is...

Er is een lichtpunt; niet letterlijk te nemen. Ter hoogte van de 2 treden -waar de kleinste altijd naartoe wilt om er dan af te donderen- is er een nis in de muur: en dat triggert de fantasie van de oudste: daar staat haar imaginaire koffiezet, haar oven om cake en taart te bakken, enz...

Het was weer zover deze week: consultatie voor de jongste (zucht want nog maar eens, en nog eens een diepe zucht).
En daar zat ze: een verzorgd opgemaakte vrouw, kledij die net van de droogkuis lijkt terug te komen, haren verzorgd opgestoken en een figuur om U tegen te zeggen en dat zeker 2 keer in dat van mij past, schoenen met hakken die minstens 15 cm hoog zijn. "Om door een ringetje te halen" is, geloof ik, de uitdrukking die daarbij past. Enfin: u weet wel wie ik bedoel, misschien bent u ze zelf...
Oei, oei: stress... En nu zit ik met mijn wildebrassen naast haar... als dat maar goed komt.

Grote Zus begon gelukkig met 'koffie' te maken voor mij, terwijl ik Kleine Zus probeerde stil te houden; Ze wilde op mijn vraag ook wel cake gaan bakken. Plots vroeg De Mevrouw of ze ook koffie kreeg, en was er wel een lepeltje bij? En kreeg zij ook een koekje? Wou Grote Zus even helpen met het papiertje van het koekje te halen?  En even later zat ze, min of meer op aanvaardbare wijze, op de stoel naast De Mevrouw: samen in een tijdschrift kijken en zij mocht vertellen welke kleur van kledij de mensen op de foto's aan hadden.

Mevrouw-Om-Door-Een-Ringetje-Te-Halen: You Rock!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes