donderdag 2 september 2010

klusweek....of dat dacht ik toch


Hoe is het mogelijk?
Ik keek er zo naar uit om tijdens dit weekje verlof eindelijk eens een paar klusjes te kunnen afwerken (of starten). 'k heb ze gisteren even opgelijst: 11 waren het er.. en nu staan er nog altijd 9 op de 'to do' lijst.
Niet te doen! En van het voornemen om 'bijgewerkt te raken' met het huishouden, komt ook al niks in huis. Er zijn zelfs avonden dat er een gedeelte van de afwas blijft staan.
En elke avond vraag ik mij opnieuw af wat ik dan wél gedaan heb tijdens de dag.... en moet mezelf meestal het antwoord nog schuldig blijven ook.

Oké: geen crèche wilt zeggen dat ik zelf Kleine Meid haar middagmaal en fruitpapje maak, wat ook voor wat extra afwas zorgt. Maar toch, daar kan het niet aan liggen, hé!?
Ze hangt nu wel aan mijn slippen en mist blijkbaar de andere kindjes van de créche om mee te spelen. Ik kan haar dus maar beter entertainen, anders loopt het binnen de kortste keren fout...
Ze kruipt nu overal en trekt zich recht aan alles wat ze tegenkomt. En ik die dacht dat het hier thuis nu wel zo ongeveer 'babyproof' was, komt al 2 dagen op rij bedrogen uit. Gisteren viel ze met haar voorhoofd tegen de knop van een kast,... tja, daar is niet zoveel tegen te beginnen: die handvaten kunnen niet verdwijnen, of het zou moeten zijn dat ik haar constant in haar park zet. Maar wees maar gerust dat de juffrouw zich daar niet meer amuseert: die grotere bewegingsvrijheid die ze nu heeft moet en zal uitgetest worden!!! En vandaag leek het haar een goed idee om de plant te gebruiken om zich aan recht te trekken. Deze keer gelukkig zonder buil op haar voorhoofd, maar wel met wat extra opruim- en kuiswerk voor mij.

Verder had ik natuurlijk ook niet ingecalculeerd dat het 'koop-een fietsstoel-klusje' van deze namiddag zou zorgen voor een hele avond puzzelwerk. Voordien kon ik net met de kinderwagen passeren wanneer de fiets in huis stond, met kinderzitje op de bagagedrager lukte dat dus niet meer... Met als gevolg : wat inboedel verzetten, opruimen, kuisen en proberen totdat het lukt.

En zo zijn de strijk, het gras maaien, de ruiten kuisen, de lavabo herstellen, de lampen en zekering vervangen, (eindelijk eens de) deuren installeren, enzovoort enzoverder weeral voor een andere keer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes