maandag 7 juni 2010

4 maanden later

Ja, we zijn alweer 4 maanden verder! :-)

Prutsemie is al lang geen prutske meer en eigenlijk wel een stevige meid voor haar 6 maanden. Later deze week zal ik daar wel bevestiging van krijgen: dan worden we nog eens bij K&G verwacht.

Ondertussen weten we ook dat ze nog een jaartje langer kan blijven: de jeugdrechter heeft geoordeeld dat dit het beste was. Voor mij was het de eerste keer dat ik in een rechtzaal kwam en vond het eigenlijk wel spannend. Al is er achteraf gezien niets aan.... Ik denk dat we na een kleine 10 minuten weer buiten stonden.

Er was natuurlijk wel wat 'voorbereidend werk' aan vooraf gegaan: een paar weken vooraf was ik -samen met mama- uitgenodigd bij de consulente (van de sociale dienst van de jeugdrechtbank) voor een gesprek dat ruim 1 uur duurde. Als besluit kreeg mama (en dus ik ook) te horen:" maar je weet al dat ik ga voorstellen om de pleegzorg te verlengen". Omdat mama niet verrast reageerde, veronderstel ik dat de consulente nog wel een aantal gesprekken met haar gehad heeft voordien.

Het blijft moeilijk om full-time werk te combineren met de zorg voor een baby. Zeker als je weet dat deze baby wel wat extra aandacht en zorg en veiligheid kan gebruiken: ze draagt toch nog altijd de gevolgen van haar eerste weken waarin alles steeds veranderde en ze zo zwaar onder stress stond dat ze veranderd is in een onrustig kind. Zo is het nog steeds moeilijk om haar te laten slapen: wanneer ze in slaap valt begint ze wild met haar armen, benen en hoofd te bewegen waardoor ze steeds maar terug wakker wordt.
Bijna elke avond drama!! Terwijl het overdag eigenlijk wel goed begint te lopen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes