woensdag 16 juni 2010

Prutsemie wordt Kleine Meid

Echt waar!

Terwijl ze een heel klein Prutsemieke was toen ze hier toekwam, 53 cm op 8 weken = P10 of zoiets, zit ze nu al eventjes rond de P75 wat lengte, gewicht en hoofdomtrek betreft. Al een flinke Kleine Meid van bijna 7 maanden, dus.

Vandaag ben ik dan ook een autostoel gaan kopen voor haar. Ik weet het wel: ze kan nog even in de maxi-cosy. Maar die weegt zwaar! Toch met haar erin. Dus moet ik stilaan gaan uitkijken naar een handigere manier om met haar uitstapjes te maken.

Zoals haar 2-wekelijkse date met de kinderarts bijvoorbeeld. Daar is ze spijtig genoeg nog niet uitgegroeid... zucht. De K&G arts doet er nog altijd heel luchtig over dat ze moet aerosollen (vanaf nu is dat een werkwoord) en vindt niet dat er een link is met de mama die zelf aangeeft zwaar gerookt te hebben tijdens de zwangerschap. Voor de kinderarts is dit wel een indicatie dat Kleine Meid het waarschijnlijk moeilijk zal blijven hebben tot ongeveer 3 jaar: dan zal ze er wel uitgegroeid zijn.

Maar bon, aan het verleden kan niets veranderd worden: 't is vandaag dat we't moeten aanpakken. .. En dus zal ik nog maar eens een afspraak maken met de kinderarts. En deze keer Kleine Meid op een andere manier meenemen dan met haar in de Maxi-cosy door die lange gangen moeten hobbelen. Want ik zit zelf te sukkelen met mijn benen en 'hobbel' eerder wat rond dan dat ik vlot kan gaan.

En toch zal het me iets doen: de eerste keer dat ik haar, zoals een grote, in de autostoel zet om mee te gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes