vrijdag 4 september 2009

'Mama A?' ...'Moeke'??


Ik weet het wel: 's nachts zitten er veel vreemde kronkels in mijn hoofd. Normaal gezien heb ik daar geen last van, want dan slaap ik gewoon door. Maar zo nu en dan werkt er eentje door bij het wakker worden. :-)

Zo ook deze morgen: bij het (veel te vroeg trouwens) wakker worden schoot volgende vraag door mijn hoofd: hoe kan ik mijn toekomstig kindje mij laten aanspreken?
'Mama' zal in gebruik zijn genomen door de 'echte' Mama,
gewoon mijn voornaam lijkt mij zo weinig zeggend.
Tante? Nee, dat is in gebruik voor mijn neefje en er is een wezenlijk verschil tussen tante zijn en pleegmama zijn.
'Moeke' doet mij meer denken aan een oma... waarschijnlijk omdat dit zo was bij mijn vriendinnekes van de lagere school, want zelf heb ik nooit een 'moeke' gehad,...
'pleegmama' klinkt ook als een officiƫle aanspreektitel en dus veel te stijf, deftig, stroef,....
'Mama A...' klinkt voor mij het meest logische, klopt ook het meest naar mijn gevoel al kan ik er best inkomen dat dit voor De Mama wel moeilijk wordt.

Suggesties???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes