donderdag 3 september 2009

een 'voorstel' vanuit pleegzorg


Ik had me er op voorbereid dat er wel een paar maanden verlopen tussen het moment waarop je profiel 'officieel' voorgesteld is en het 'voorstel' voor de plaatsing van een kindje. En omdat mijn profiel zo ongeveer een week geleden is voorgesteld op de vergadering, was ik er dus gerust in... Zo rond de winter hoopte ik toch wel al iets te horen.
Niks daarvan: gisteren kwam het telefoontje al!
Dus nu tolt het in mijn hoofd: ga ik erop in? Tuurlijk! Hm: is dat niet een beetje te snel gereageerd? Zou ik het niet wat grondiger moeten overdenken? Wat laten bezinken? Komaan: ik heb toch het STAP-programma gevolgd. En trouwens: wanneer ik nu 'ja' zeg, dan is het nog maar het begin van een reeks contacten en voorbereidingen. Er kan dus nog vanalles tussenkomen.

Spannend...
Mijn hart zegt onmiddellijk 'ja', mijn hoofd stelt eindeloos veel vragen. Hoe snel kan ik een goeie crèche vinden? Help!: ik moet eigenlijk de kinderkamer nog in orde maken. Nog eens help!: ik heb helemaal nog niets van materiaal (want ik heb zelf geen kinderen).

'n heel avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes