zaterdag 23 juli 2016

Nu al?

Na dit weekend zit mijn verlofweek er op... Nu al..
'k Heb niet de indruk dat ik volledig in de verlofsfeer geraakte.  Nu ja: de "echte vakantie" heb ik nog te goed. Nu was het vooral 'omdat opvang vinden deze week echt té moeilijk is' en ook om zelf even te kunnen bijtanken. Ik was moe en ik was ook 'het moe'. En dan vooral het stressen tegen de klok zuigt energie die ik niet altijd heb.
Los daarvan is thuis zijn ook wel goed om één en ander gedaan te krijgen die tijdens het gewone school-/werkjaar er toch niet van komen. In gedachten had ik een lijstje:
1. ontstressen van de tijdsdruk
2. bijslapen
3. enkele noodzakelijke afspraken nakomen
4. planning van nieuwe nodige afspraken
5. de van nieuwe kasten voorziene slaapkamer nu eens volledig op orde te zetten,
6. elke dag een uitstap met de meisjes
7. nu eindelijk eens de papierberg administratie wegwerken
8. dieetplan weer oppikken want de weegschaal dreigt weer naar de foute kant te veranderen
9. was en strijk bijwerken
10. Mailbox opkuisen (900 en nog wat ongelezen mails!)

Laat ons duidelijk zijn: voor 9 was het te warm, en aangezien ik onder het dak slaap was dat ook het geval voor 2 en 5.
6 en 1 lukten net niet elke dag. Bij 4 botste ik op het feit dat zowat iedereen in vakantie is.
Wat met 7 en 8? Tja.... Ben ik nu gewoon lui geweest of was mijn planning wat naïef-optimistisch?
Ik schrik er toch van dat ik nu al door mijn thuisdagen heen zit. Vanaf maandag terug is het terug 'race-tegen-de-klok' : opstaan, kinderen opjagen om zich klaar te maken en te eten, ze op tijd afzetten aan hun vakantieactiviteit, reppen om nog op tijd op het werk te raken, 's avonds alle hens aan dek om hen op tijd te kunnen oppikken, eten maken, hen wassen en in bed steken, keuken opruimen en dan in de zetel ploffen om de post en mails te lezen en tegelijkertijd een half oog op tv te houden. Dat alles vechtend tegen de slaap.... Niks om naar uit te kijken dus.
En dus heb ik genoten van al die momenten waarop de tijdsdruk wegviel.

Eerst nog genieten van een weekendje 'langzaam aan' en dan: terug aan het werk en ondertussen dromen van en uitkijken naar de 'echte vakantie'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes