donderdag 9 juni 2016

Wakker..

Zie mij nu: half 5 's nachts en klaar wakker, al zo'n uur of 3.

De afwas is ondertussen gedaan en ook: tapijt gekuist en de kast met onderhoudsspullen leeggehaald en her-ingedeeld. Nog nooit zo vlot 'overbodige' spullen kunnen weggooien, merk ik nu. En voor een hamster  als ik in een veel-te-vol-gestouwd-huis-zonder-berging is dat wél een voordeel. Zou ik aan de strijk beginnen of toch maar eens proberen of de slaap gaat komen?

Jongens toch! En morgen zo moe zijn dat ik niets meer georganiseer krijg zeker? Of zou ik nu al een dagplanning voor morgen opmaken? Kwestie van daarna niet te denken: "had ik maar...."

Ik merk al eventjes dat de stress wat hoger opliep. En ik ben nogal stressgevoelig. Beetje stress = meer eten/snoepen en wat meer pijntjes her en der. Meer stress = extra verstrooid zijn, geen woorden meer vinden om te zeggen wat ik wil en hoofdpijn/migraine.

Maar dit: niet kunnen slapen en geen vermoeidheid voelen opkomen? Nee, dat ken ik niet. Hopelijk is het gewoon toeval en niet de derde stap op de stress-ladder.

Want zondag is het Haar Groeifeest -waarover later meer-, en dan wil ik toch ook vooral 'er bij' kunnen zijn.... letterlijk en figuurlijk.

Toch maar proberen wat te slapen dus...
't Is bijna 5uur, en het wordt licht, merk ik nu.... en de vogels fluiten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes