maandag 29 juni 2015

alleenstaand ouderschap is ook:

Alleenstaand ouderschap is ook: 
* alleen uitkijken naar een parkeerplaats in een drukbevolkte wijk en met 2 vermoeide, jengelende kinderen op de achterbank. Heel blij zijn dat je er een vindt in je straat 
Terwijl je denkt: 'wat zou het handig zijn om een extra paar ogen te hebben om te kijken, of iemand die de kinderen efkes kalmeert'
* 1 kind in bed, 1 kind in bad en dan moeten rennen naar de voordeur omdat ze daar ongeduldig aan het bellen zijn ('t brand toch niet???)
'kon er nu maar iemand anders lopen'
* Jezelf voor je kop stoten wanneer de boze meneer aan de deur je duidelijk maakt dat je op de gehandicaptenparkeerplaats staat. Dju toch... ja de belijning is natuurlijk weg met dat afgeschraapt wegdek, maar het bordje staat er nog wel en dat heb ik stoemelings niet gezien. Maar d' er zit er nog eentje in bad. Kiezen tussen parkeerplaats en kind alleen in bad? Ik dacht het niet: eerst kind in bed steken!
'Zoetje: kan jij de auto verzetten, dan die ik voort met de kinderen wassen en in bed steken' Aagh wat zou dat nu goed uitkomen!!!
* Boze verderwegwonende buurman stuurt ondertussen andere buren af op de bel aan mijn voordeur: Mijn auto moet daar weg!! Dus cross ik nog eens naar beneden. Ja zeg: ik had toch gezegd dat er een kind in bad zat en zo gaat dat ook niet echt vooruit...
* Kind 2 is ondertussen afgedroogd, ze kan niet meer verdrinken. Dus grits ik m'n sleutels, roep dat mijn auto niet goed staat en ik rap terug ben.
* Nu ja: "rap" is een zeer rekbaar begrip als het gaat over het vinden van een parkeerplaats na 7u 's avonds....
"Kon ik nu maar thuis blijven en de kinderen rustig in bed leggen terwijl  iemand anders rondjes rijdt met de auto...."
* Wanneer ik terug in de straat kom gewandeld, staan er 2 zeer sip kijkende meisjes in pyjama op het voetpad, met 'onze buren' in hun deurgat die mijn meisjes aan het entertainen (kalmeren) zijn... Ze waren komen kijken waar ik bleef en de deur was dichtgevallen. Dus hebben ze netjes gedaan wat ik hen vertelde: 'als de deur toevalt en ik ben niet direct in de buurt, bel dan bij *, of bij * of je kan ook nog naar *.... 
Gelukkig hadden ze bij de eerste al prijs :-)

Zeg, wacht eens even: ja meneer heeft een gehandicapten parkeerplaats nodig voor zijn zwaar gehandicapte vrouw. Mevrouw ligt al even in het ziekenhuis: dus heeft meneer strikt genomen die parkeerplaats niet NU NU NU nodig en kon hij ook wel een half uurtje gewacht hebben. Toch??? Ik heb me weer laten opjagen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes