dinsdag 25 november 2014

5 jaar

Ze is 5 geworden! En dus waren er feestjes. Meervoud: ja. Want een 5-jarige is zich al wel heel erg bewust van wat 'jarig zijn' wilt zeggen: Prinses zijn en daarin geaccepteerd worden door iedereen. Omdat je jarig bent!

En dus was er al een feestje voor de vriendjes. Ik moest wat helpen selecteren: je hebt veel meer vrienden dan ons kleine huisje aankan. 
Wanneer ik er op terugkijk, moet ik toegeven dat we aan ons maximum zaten. Voor de buren ook denk ik, wat geluid produceren betreft :-)

Soms is het moeilijk om te zien dat vriendjes met je speelgoed spelen. Zeker wanneer zij juist dàt kiezen wat je net kreeg... Maar 's avonds keek je erg tevreden terug... En ik moet ook zeggen dat je vrienden (en hun ouders) je goed kennen: met elke attentie/cadeau was je erg blij

5 jaar en al echt bezig met meisjes-dingen: mooie kleedjes, schminken, nagellak, glitters,.. (Volgens mij was ik daar pas aan toe wanneer ik puberde, ik ben dan ook al echt 'oud'). Gelukkig ook: met poppen spelen, tekenen, en stilaan geraakt wordt de playmobil interessant: als het maar prinsessen zijn... Dat herken ik dan weer wèl

In het weekend was je 'echte' verjaardag: met onze cadeautjes, het opgestuurde pakje van bompa, het skypegesprek met Opa en Oma, het telefoontje van je mama, en de buren die mee taart kwamen eten en ook al cadeautjes bij hadden. Je danste er op los, het hele weekend lang. En we versierden koekjes voor in de klas

Het is nog niet gedaan: volgende week komt mijn familie jouw verjaardag hier vieren.

En daarna komt de sint.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes