donderdag 13 maart 2014

Bericht aan de radiomaker van Radio 1

Ik nam het nogal persoonlijk deze morgen... en vond dat je niet het recht heb om mij 'uit te lachen'. En wel hierom:

16u40: Op tijd stoppen, ook al heb ik m'n werk niet afgewerkt... Het moet echt. Want vanaf vandaag zijn er werken onderweg en ben ik dus zo'n kwartier tot 20 minuten langer onderweg. Dus nog maar net op tijd aan de opvang (pfft nog minstens 3 weken de stress of ik het net op tijd zal halen of niet. Kijk er NIET naar uit). Waar ik een Lieveheersbeestje mag gaan oppikken. Vandaag gingen ze naar de schminkschool, 2/3 van het beestje was nog herkenbaar wanneer ik haar zag, het andere derde hing aan haar handen en op haar T-shirt.

Zoals elke avond, kan ze geen afscheid nemen van de school en van haar vriendinnekes, net zoals ze mij 's ochtends moeilijk kan loslaten, trouwens.

18u15: We komen nog maar net binnen thuis, of er sneuvelt al een bloempot. Vandaag wordt er, uitzonderlijk, gekookt. Door de uitstap naar de schminkschool kon er niet op school gegeten worden en dus zeker geen warme maaltijd gegeten 's middags. Terwijl ik kook is Jongste er in geslaagd om haar flesje melk  leeg te druppelen op tafel.
19u: scene in bad, want de zeep prikt in de ogen en is vooral niet lekker. En nee: ik heb niet gezegd  dat ze eens moest proeven of dat ze de zeep op haar tong moest wrijven...
19u15: scene in de slaapkamer want door het lichtjes gewijzigde avondritueel is het te laat om ook nog TV te kunnen kijken. Wanneer de rust is weergekeerd wordt er een boekje gelezen.
19u40: keuken opkuisen, inclusief bloempot, boterhammen smeren, boekentassen vullen en klaarzetten.
20u10: even iets gaan afspreken bij de buren
20u20: mail checken, betalingen online doen
20u45: ik plof neer in de zetel en zet de TV aan (samen met de laptop op schoot, kan ik nog blogjes lezen ondertussen) en zal ongetwijfeld straks opnieuw voor TV in slaap vallen niet veel later nadat ik de laptop heb uitgezet om dan in het beste geval anderhalf uur later half wakker te worden en mijn bed in te kruipen om daar verder te slapen. 

En ja: gisteren was de invulling anders, maar even hectisch.

Bericht aan de radiopresentator of -journalist of weet ik veel wat die deze ochtend het nodig vond om erg lacherig te doen over mensen die om half acht 's ochtends nog niet op de hoogte waren van het SMOG-alarm want "die moeten wel van een andere planeet komen". 
Awel ja: ik kom dus van een andere planeet: die van 'hectisch want een job en een gezin met kleine kinderen" Of nee, eigenlijk vind ik het zelf niet echt hectisch. Noem het "druk en lawaaierig en daardoor geen plaats voor radio noch TV want een gezin met kleine, krijsende, roepende, tierende, kinderen" . Pas om twintig voor acht deze ochtend kon ik op het radionieuws horen dat er SMOG-alarm was. Toen reed ik al op de autostrade... 
Gelukkig ben ik niet blind en kan ik de verkeersborden lezen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes