maandag 16 augustus 2010

onbehaaglijk gevoel


Mama van Kleine Meid heeft zich dus laten opnemen in een Psychiatrisch Ziekenhuis. Op zich is dit eerder goed nieuws: ze droomt van een leven met haar dochter en weet dat ze eerst hulp zal moeten aanvaarden voor het zover komt.

Toch heb ik sinds een weekje een 'onbestemd onbehaaglijk gevoel'. Dit is gestart wanneer ik bericht kreeg dat de Mama opgenomen was Ziekenhuis X. Nu moet je weten dat ik zelf ook in een Psychiatrisch ziekenhuis werk. Voorlopig nog niet in de buurt van waar Mama is opgenomen. Maar wetende dat de Mama ook al in andere ziekenhuizen in haar regio is opgenomen geweest, voel ik haar dichterbij komen... Het is meer een idee, een spook dat door mijn gedachten dwaalt, dan dat ze fysiek ook dichter komt.
Mama weet ook dat ik werk in psychiatrie en bij het laatste bezoek had ik toch even het gevoel dat het idee om elkaar te kunnen tegenkomen tijdens mijn werktijd, voor ons alletwee erg oncomfortabel aanvoelde. Ik denk dat we beiden moeite zullen doen om in de mate van het mogelijke zo'n situatie te vermijden.

Maar toch ... De kans wordt nu steeds groter dat zij tijdens haar opnames iemand tegenkomt die ik als 'patiënt' ken of omgekeerd. En voor iemand als ik die steeds zoveel mogelijk werk en privé heeft willen gescheiden houden, is het vooral deze gedachte die mij een onbehaaglijk gevoel geeft .
Ach ja, 't zal zichzelf wel uitwijzen en er vooral op neerkomen om te wennen aan deze gedachte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes