vrijdag 17 januari 2020

oplichter

Ik heb mijn laatste jaar van mijn universitaire studies niet afgemaakt. En nu is het eigenlijk al te lat om dit af te maken : de opleiding is zodanig veranderd dat ik niet zomaar nog een paar vakken moet afleggen. Nee : ik moet terug starten vanaf het derde jaar. Wat nu 'de masters' heet, vermoed ik. toen nog 'de licentie'.
Maar niemand weet dit. Ik werk ook al jaren alsof ik mijn diploma wel heb. En word er voor betaald ook. Maar nu wordt het wat heet onder mijn voeten. Ik MOET NU iets doen.


Levensecht droom ik dit. Het laatste jaar redelijk vaak. Zo vaak dat ik soms aan mezelf twijfel. Wat is echt? Wat is de droom? Ik heb mijn diploma toch?

Het imposter syndroom, 'het oplichterssyndroom', heet dat denk ik. Al voldoe ik waarschijnlijk niet aan alle criteria.

Want ik wil niet 'zomaar' iets doen op het werk. Ik wil iets doen dat niet alleen deugddoend is voor mijn cliƫnten, maar ook wat ikzelf als zinvol aanvoel.
En ik denk niet dat dit past in het oplichterssyndroom...

Ik zoek mijn weg... en zo nu en dan brengen ook rare dromen mij in verwarring

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes