maandag 22 juli 2019

vrije avonden

Ik rij van het werk naar huis en zoals altijd schieten mijn gedachten naar later op de avond. Van wat er eerst gedaan moet worden, en wat er zeker niet mag vergeten worden.

Vandaag is mijn lijstje superkort. Ik ben 4 avonden alleen thuis, want beide meisjes zijn op kamp. Nee niet samen, elk een eigen kampje. Toch zijn ze 4 avonden overlappend weg.

Dus heb ik zeeën van tijd; ik kan alles wat ik ga starten ook afmaken zonder gestoord te worden. Ik hoef alleen mezelf op tijd op het werk te krijgen, morgenvroeg. Geen opjagen van 2 meisjes die steeds interessantere dingen te doen hebben dan op tijd in de auto te stappen. Geen eindeloos gedoe om mijn slechte slaapster in bed te krijgen en haar daar te laten blijven... al die tijd die vrij komt!

Eindelijk kan ik eens mijn stapel papieren onder handen nemen en afwerken,
oh ja, en de krant lezen van dit weekend en die van de voorbije 2 weekends ook maar. 
Ah ja : eindelijk tijd om "the boat star" en "how monsters wish to feel" te vertalen zodat ik het vlot kan doornemen met mijn meisjes. 
Misschien is het deze week het ideale moment om die rolgordijnen op te hangen? Dan hou ik de warmte misschien een heel klein beetje uit het huis....
Het huis... juist : ik moet dringend eens werk maken van op zoek gaan naar een dakwerker : dat dak moet nu eindelijk eens geïsoleerd geraken! Echt, zeker wanneer het zo heet is, of wanneer het in de winter ijskoud is, wil ik daar dringend werk van maken...
En het zijn dan ook nog eens Gentse Feesten...

Terwijl ik de stapel papieren klaarleg, besef ik dat de cavia's het buiten misschien te warm gaan hebben : het binnenhok klaarmaken voor morgen? Wanneer ik eerst even ga checken of ze zich nog OK voelen, zie ik dat het wasrek is omgewaaid: dan maar eerst de was opruimen... Ondertussen zie ik dat de tuin dringend een beetje aandacht nodig heeft : de haag had al lang gesnoeid moeten zijn en het onkruid overwoekert de rest....


Heuu: kinderen die hier rondlopen of niet.... de taken in volgorde aanpakken en afvinken lijkt gewoon onmogelijk voor mij....

Ach wat : als ik al maar een deel gedaan krijg! 't Zal in elk geval veel meer zijn, nu ik 'vrije avonden' heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!

Groetjes